NEXT aan het woord: Miranda

Iedere maand zetten we één van onze collega’s op kantoor of in het veld in de spotlights. Vandaag is dat Miranda!

Zeg Miranda, jouw sollicitatie bij NEXT is heel vlot gegaan. Kun je daar wat meer over vertellen?
“Na een verhuizing naar een andere gemeente besloot ik bij NEXT te solliciteren. Dat was begin juli 2016. Ik zag de vacature voor receptioniste/telefoniste op jullie website en dacht: dit is écht iets voor mij! Een veelzijdige, uitdagende baan waarbij je bij verschillende bedrijven wordt ingezet en flexibiliteit in je werkuren hebt. Ik stuurde mijn CV naar jullie toe en werd al binnen een uur gebeld voor een sollicitatiegesprek; zo snel kan het gaan! Maar dat was nog niet alles. Na het afsluiten van mijn inwerkochtend, zat ik diezelfde middag nog achter de receptie voor mijn eerste ‘echte’ uren als receptioniste.”

Waarom wilde je bij NEXT werken in plaats van een vaste aanstelling bij een bedrijf?
“Een vaste aanstelling betekent dat je ‘vast’ zit bij één bedrijf. Wat ik zo leuk vind bij NEXT, is dat je bij verschillende bedrijven werkt en elke keer weer iets nieuws leert. En dan nog iets: bij elk bedrijf waar ik kom is het gezellig! Ik moet wel zeggen dat ik in het begin een klein beetje sceptisch was, omdat je iedere week een planning krijgt en dan niet precies weet hoeveel uur je gaat werken. Maar dat gevoel was snel verdwenen. Vanaf het moment dat ik ben begonnen, ben ik bijna altijd naar mijn wensen ingezet. Ik zou niet meer anders willen.”

En voor hoeveel opdrachtgevers werk je momenteel?
“Ik ben eigenlijk de tel kwijtgeraakt, maar momenteel word ik vooral ingezet bij twee bedrijven. Voor één van de twee heb ik nu vaste dagen en dat bevalt me goed. Maar ik houd er ook van om bij de andere bedrijven waar ik ben ingewerkt te worden ingezet en dan te kunnen schakelen. Je merkt dat elk bedrijf een verschillende structuur heeft, maar voor de receptiewerkzaamheden merk ik weinig verschil. Alleen de bijhorende taken zijn verschillend. Bij het ene bedrijf boek je hotels en maak je toegangskaarten, bij een ander is de postbehandeling weer een groot onderdeel. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je, waar je ook bent, een vriendelijke en spontane uitstraling hebt en natuurlijk heel veel geduld. En als je met een glimlach de telefoon opneemt, is dat hoorbaar aan de andere kant. Dan maakt het niet uit bij welke opdrachtgever je zit!”

Het klinkt alsof je helemaal op je plek zit bij NEXT!
“Dat klopt helemaal. NEXT is een gezellig en transparant no-nonsense bedrijf. Er wordt altijd met me meegedacht, ook als er een keer een probleem is vanuit mijn privéleven. Bij de bedrijven waar ik werk, is door de afwisselende werkzaamheden geen dag hetzelfde. Ik verdiep me altijd in de bedrijven waar ik naar toe ga door de website te bestuderen en probeer zoveel mogelijk informatie te vinden over de producten en de lijnen die worden uitgezet. Het allerleukste vind ik dat je aan je ontwikkeling kunt werken. Als je open staat voor het ondersteunen bij bepaalde afdelingen, dan is daar ook ruimte voor. Het visitekaartje uitdragen voor NEXT en de front-office beheren doe ik met veel passie. Dit werk is mij op het lijf geschreven.”

NEXT ONLY doorzichtige achtergrond

Contact Info

Receptioniste NEXT
Koninginnegracht 46-1
2514 AD Den Haag

070 - 24 00861
info@receptioniste-next.nl

Dagelijks geopend: 8:30 - 17:00 uur
Zaterdag en zondag: gesloten

Copyright 2018 © - Receptioniste NEXT