Sollicitatie procedure

Bijna dagelijks zetten wij nieuwe vacatures online en nemen we enthousiaste receptionisten aan. Maar hoe gaat onze selectieprocedure eigenlijk? We leggen het uit, zodat u precies weet wat u te wachten staat als u bij ons solliciteert.

Vacature uitzetten
Allereerst zetten wij de betreffende vacature uit via verschillende kanalen. Denk aan onze eigen website, social media kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn) en vacaturesites als Indeed. U kunt op een vacature reageren via het sollicitatieformulier. De link kunt u vinden bij de vacature. Na uw sollicitatie komen uw CV en motivatie bij ons binnen.

Eerste selectie
Dan begint de selectie fase! De eerste selectie doen onze recruiters. Zij kijken allereerst naar uw werkervaring. Soms zijn de eerdere functies die u heeft gehad niet direct een match, maar heeft u wel passende, overlappende of soortgelijke werkzaamheden uitgevoerd. Dat wordt niet over het hoofd gezien. Daarnaast vinden we uw motivatie erg belangrijk.

Als de selectie is gemaakt, streven we ernaar om iedereen een reactie te geven, ook als u niet wordt geselecteerd.

Telefonische intake
Als we denken dat u geschikt bent voor de betreffende functie, wordt u door onze recruiter gebeld voor een telefonisch intakegesprek. Tijdens het gesprek willen we u ook graag wat beter leren kennen als persoon, dus hebben we nog wat aanvullende vragen voor u. Daarnaast bespreken we de inhoud van de vacature en kijken we of dit aansluit bij uw wensen. We gebruiken dit gesprek verder vooral om te bepalen of uw kennis en kwaliteiten in lijn liggen met de vacature waar u op heeft gereageerd. Hebben we er een goed gevoel over dan nodigen we u graag uit voor een gesprek.

Persoonlijk gesprek
De gesprekken bij ons op kantoor worden gevoerd door een van onze accountmanagers. Vaak gebeurt het ook dat het gesprek op locatie bij de opdrachtgever of ergens in de buurt van de opdrachtgever plaatsvindt. De persoonlijke gesprekken zijn echt van belang om de match te bepalen tussen u en de opdrachtgever. Wat voor type persoon bent u? Past dat bij wat we zoeken en andersom; past onze opdrachtgever ook bij u? Als u bijvoorbeeld behoefte heeft aan veel structuur past een overheidsinstantie wellicht bij u, maar een minder georganiseerde organisatie niet. Uiteraard kijken we daarnaast ook naar representativiteit en leggen we wat cases voor die kunnen voorkomen tijdens uw werk als receptioniste.

Klaar voor de start
Als u bij ons in de flexpool komt, dan bepalen wij na ons gesprek of u bent aangenomen. Als u op een vacature bij een vaste opdrachtgever heeft gesolliciteerd, zullen we u daar eerst voorstellen aan de hand van uw cv en onze persoonlijke bevindingen. Vervolgens zal u op gesprek gaan bij de opdrachtgever en zal deze een selectie maken. U hoort dan zo snel mogelijk of de opdrachtgever enthousiast is en u mag starten!

Enthousiast geworden?  Bekijk onze vacatures of schrijf u in voor onze flexpool

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder om direct met ons te chatten!

× Direct contact met NEXT?