Training en advies

Training & advies

Met behulp van de juiste adviezen halen we samen het meeste uit uw receptie.

Advies
Op basis van onze ervaring bieden we advies voor de professionalisering van uw receptie. Onze adviezen zijn als volgt onder te verdelen:

  • Advies over uw receptie op praktisch niveau; we kijken hier vooral naar de werkbaarheid van de receptie. We behandelen zaken als: is er genoeg ruimte om te werken? Welke zithoogte is het best? Is er plek voor een printer?
  • Functie-inhoudelijk advies; samen bepalen we welke taken de receptioniste binnen uw bedrijf op zich zou kunnen nemen.
  • Tot slot kijken we of de uitstraling van de receptie past bij wat u als bedrijf wilt uitstralen.

Aan een passend advies gaat vaak een kwaliteitsmeting vooraf. Lees er hier meer over.

Training
Wat wilt u met uw organisatie bereiken en wat vraagt dat van de receptionistes? Tijdens onze training behandelen we de theorie en zetten we kaders uit zodat duidelijk is waar ze verantwoordelijk voor zijn. Onze trainer loopt daarnaast mee op de werkvloer en geeft feedback.

We adviseren om eerst een kwaliteitsmeting uit te voeren. Hiermee wordt de huidige situatie gemeten en een nulpunt vastgesteld. Samen bepalen we vervolgens het gewenste einddoel van de training. De training is ook los af te nemen; de inhoud is dan helemaal vrij te bepalen.

Mogelijke thema's die behandeld kunnen worden tijdens de training:

  • Wat is gastvrijheid?
  • Do's en don'ts bij de receptie
  • Hoe werkt communicatie?
  • Hoe ontstaat en voorkom je miscommunicatie?
  • Hoe zorg je voor congruente communicatie?
  • Hoe herken je bepaald gedrag en hoe ga je ermee om?
  • Persoonlijke actieplannen

Onze andere diensten:

Receptioniste op afroep

Uitbesteding van receptiediensten

Detachering

Kwaliteitsmeting

Werving & selectie