Geschreven door een van onze receptionistes:
Maandag 22 juli heb ik een dag als receptioniste gewerkt voor NEXT. Ik kreeg van te voren een e-mailtje met contactpersoon en adres. Ik stond vroeg op zodat ik zeker nog even de tijd had om me mooi op te maken en mân haar te doen. Nette kleding had ik al klaargelegd. Een mooie zakelijke jurk met een blazertje en nette zwarte pumps.
Ik kwam om 08u15 aan en werd zeer vriendelijk ontvangen door de werknemers van het bedrijf. Ik mocht gelijk achter de balie gaan zitten. De uitleg duurde ongeveer drie kwartier. Er was veel uit te leggen. Achter de receptie staat een groot controle paneel met ontzettend veel knopjes voor heel veel verschillende dingen, van lampen tot evacuatie meldingen.
Mijn taken waren het verwerken van de post, het aannemen van de telefoon en deze doorverbinden, het openen en sluiten van de slagbomen, het openen van de deur voor bezoekers en de ontvangst van de bezoekers.
Ik begon met de post, dit was een gigantische stapel. Elke brief moest ingeschreven worden en gesorteerd worden per afdeling. Sommige brieven wist ik niet goed te plaatsen dus die had ik apart gelegd tot ik het kon vragen.
Ik kreeg ondertussen best veel telefoontjes en als ik aan het bellen was en er stond iemand voor de slagbomen vond ik het toch een beetje moeilijk om iemand aan de telefoon beleefd even te onderbreken.
Ik vond het heel leuk als er iemand aan mijn balie stond die even een praatje kwam maken. Mensen waren erg vriendelijk tegen me. De vaste medewerkers vroegen ook een paar keer of ik wat wou drinken. Het is leuk dat je zo betrokken wordt in een voor jou nog onbekend bedrijf.
Aan het einde van mijn werkdag moest ik nog een stapel post versturen, heb ik de computer afgesloten en alle vaste medewerkers die er nog waren gedag gezegd en bedankt voor de leuke dag!