Receptie belangrijk voor indruk van bedrijf

Voor veel Nederlanders kan de ontvangst van de receptie grote invloed hebben over de mening van dat bedrijf. De ontvangstreceptie is echt het visitekaartje, dit blijkt uit een onderzoek onder 694 respondenten. Op het moment dat de receptie een slechte indruk maakt op de gasten geeft dit een negatieve indruk voor het hele bedrijf.

De twee grootste ergernissen bij de receptie van een bedrijf zijn: een onvriendelijke receptioniste (24 procent) en het moeten wachten totdat je geholpen wordt (22 procent). Nu is het natuurlijk lang niet altijd mogelijk om te voorkomen dat een gast moet wachten, maar biedt de gast iets te drinken aan. Dit maakt een hoop goed.

Uit het onderzoek blijkt echter dat dit niet gebruikelijk is. Veel bedrijven bieden de gasten bij de receptie geen extra’s zoals iets te drinken aan. In meer dan één op de vijf gevallen wordt er helemaal niet aangeboden. Nederlandse bedrijven kunnen op dit punt nog een grote inhaalslag maken, wat betreft ontvangstbelevenis. Wellicht staan de bedrijven er niet bij stil hoe groot de invloed is van de ontvangst bij een receptie. Zoals wel vaker wordt gezegd is de eerste indruk heel erg belangrijk en bij bedrijven is dit de entreehal met de receptie. Bewust omgaan met de inrichting van de receptie kan ergernissen voorkomen en een postief effect hebben op het imago of beeld dat gasten van het bedrijf krijgen.

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder om direct met ons te chatten!

× Direct contact met NEXT?