Elke maand zetten wij een medewerker van NEXT in de spotlights. Deze maand is dat receptioniste Heleen, die inmiddels een jaar met plezier voor ons werkt. Heleen aan het woord!
Vertel Heleen, hoe ben jij bij NEXT terecht gekomen?
“Voordat ik bij NEXT kwam werken, had ik een kantoorbaan. Ik miste daar echter het contact met gasten. In het verleden heb ik bij recepties van hotels gewerkt en dat vond ik ontzettend leuk. Alleen werkte ik daar vaak op onregelmatige tijden en in de weekenden; dat ging me steeds meer tegenstaan. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een receptiefunctie binnen het bedrijfsleven. Via een vacaturesite kwam ik bij de functie van ambulant receptioniste bij NEXT terecht. Het bedrijf sprak me aan door de professionele uitstraling en ik vond het een pluspunt dat NEXT geen onderdeel van een grote (uitzendbureau)keten is, waardoor het persoonlijker is.”
Wat zijn voor jou de voordelen om voor NEXT te werken in plaats van een vaste aanstelling bij een bedrijf?
“Omdat het toch alweer een aantal jaar geleden was dat ik bij de front office had gewerkt, wilde ik niet gelijk ergens vast in dienst treden. Ik wilde eerst ontdekken of ik het werk wel echt net zo leuk zou vinden als toen. En gelukkig is dat zo! En ondanks dat ik dat nu weet, blijf ik toch graag bij NEXT. De afwisseling in de locaties vind ik een voordeel; het houdt me scherp en door de verschillende werkwijzen bij de recepties leer ik steeds nieuwe dingen. De afgelopen tijd heb ik voornamelijk bij één organisatie gewerkt, maar eerder werkte ik via NEXT bij zo’n acht verschillende organisaties.”
Fijn om te horen dat het zo goed bevalt!
“Dat vind ik ook. En naast het werk zelf, komt dat ook door het persoonlijke contact. Afgelopen zomer heb ik in mijn privéleven een minder leuke tijd gehad. De flexibiliteit die er toen vanuit NEXT was met betrekking tot mijn beschikbaarheid, was erg fijn. Door de kleinschaligheid van NEXT en de betrokkenheid van het team op kantoor heb ik niet het idee dat ik een nummer ben, maar dat jullie mij echt kennen. Dat vind ik belangrijk en waardeer ik erg.”
Wat vind je uiteindelijk het leukst aan je werk?
“Dat is toch wel het contact met de bezoekers; dat wat ik zo miste in mijn vorige baan. Hen een welkom gevoel geven, een praatje maken en bij vertrek een fijne dag wensen. Ook de eigen medewerkers binnen het kantoor waar ik op dat moment aanwezig ben, help ik graag. Ze kunnen heel blij zijn met de kleinste dingen die je voor hen regelt. Nu ik vaker op één locatie werk, leer ik het bedrijf en de medewerkers steeds beter kennen. Ik merk dat het wordt gewaardeerd dat ik ze herken en weet waar dingen over gaan. Als er van alles tegelijkertijd gebeurt en ik heb het allemaal onder controle, geeft dat me een voldaan gevoel. Sowieso is het fijn als iemand iets positief opmerkt. Laatst had ik iemand aan de telefoon die vond dat ik zo vrolijk opnam. Dat is toch leuk om te horen!”