Lizzy’s leven: Rust….?

Ik had rust nodig. Na alle drukte van de zomer en een flinke opleving in de herfstvakantieweken heb ik mezelf maar eens een verwenvakantie cadeau gedaan. Lekker uitrusten en in de watten laten leggen. Zo gezegd zo gedaan. Samen met een vriendinnetje ben ik naar een heerlijk hotel gegaan en een eerste vereiste is bij mij altijd een luxe spa & welness

Nu kennen jullie me al een beetje dus er gaat altijd wel iets mis bij mij, zo ook deze keer. Bij aankomst bleken we overboekt te zijn. Onze standaardkamer was al vergeven, maar ik laat me niet zomaar wegsturen en ik heb niet voor niets jarenlange ervaring opgedaan aan hotelrecepties. De tip is, niet boos worden, blijven lachen en je vertrouwen uitspreken dat de receptioniste dit heel goed kan oplossen. En dat kon ze, we kregen een upgrade naar een een luxe kamer.

Voor de volgende dag hadden we al gereserveerd voor een mud-packing. De heilzame werking van speciaal ingevlogen modder zou ons instant ontspanning moeten bezorgen. Mijn vriendin en ik werden keurig naar een kamer met twee massagetafels gebracht en we werden ingesmeerd. Mijn vriendin had al meteen iets in de gaten, ik hoorde haar snuiven. “Wat doe je?” vraag ik, “Ben je verkouden?” En dan ruik ik het ook, dit is geen modder, maar een zoete chocolade geur. Wat blijkt, onze reservering is omgewisseld met twee andere dames, die zich nu ongetwijfeld afvragen waarom chocola zo muf ruikt. 

Blijkbaar zit het ons niet mee dit midweekje. In het restaurant blijkt de vis die we willen bestellen niet op voorraad en als we dan de maaltijdsalade bestellen en de geitenkaas willen verwisselen voor brie raakt de ober zo in de war dat we eindigen met een heerlijke biefstuk en saté. Nou ja, morgen weer een poging voor de salade en de kok kwam ons persoonlijk aan tafel vertellen dat hij naar de visafslag gaat en vis voor ons meeneemt.

Mijn vriendin en ik zijn wat richtinggevoel allebei een drama, dus ons fietstochtje eindigde met een terugrit op de trekker van een behulpzame boer. Je had de gezichten moeten zien van de gasten op het terras toen we voor de deur van het hotel werden afgeleverd.

Al met al is het een hilarische, leuke, gezellige en ja, ook nog een ontspannende vakantie geweest. Zoals mijn vriendin al zei “het is nooit saai met jou”. En alle lof voor de hotelmedewerkers, ondanks dat er wat fout ging, is het allemaal goed opgelost en daar schuilt de kracht van goede service. Niemand is perfect, maar luisteren naar een klacht, meeleven en meedenken met een oplossing zorgen uiteindelijk voor een tevreden klant.

 

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder op onze naam om te chatten!

× Werken bij NEXT?