Elke maand zetten we medewerkers van het NEXT-team in de spotlights. Van planner Daniëlle, tot receptioniste Lois, of onze manager Lone. Deze maand spraken we receptioniste Yvonne, die inmiddels alweer twee jaar bij ons team hoort!
Hoe was jouw start bij NEXT, Yvonne?
“Ik vond het best spannend om te solliciteren twee jaar geleden. Ik ben “al wat ouder” en vroeg me af of mensen van mijn leeftijd ook kans hebben om te werken voor NEXT. Het antwoord wat ik toen kreeg was zo fijn om te horen; eindelijk een werkgever die gaat voor kwaliteit en ervaring. Ik solliciteerde vlak voordat ik op vakantie ging en de dag na mijn vakantie kreeg ik een telefoontje van NEXT of ik de volgende dag langs kon komen. Het was een ontzettend leuk gesprek en ik mocht gelijk door naar Rijswijk om ingewerkt te worden. Ik liep echt met mijn hoofd in de wolken; ik had weer een baan! Een vakantie is nog nooit zó snel uit mijn geheugen gegaan, ik was ineens aan een nieuw leven begonnen.”
En hoe bevalt dat leven tot nu toe?
“Het werken voor NEXT ervaar ik als heel prettig! Tot nu toe ben ik ingewerkt bij ongeveer tien verschillende opdrachtgevers en ik vind het leuke en gezellige bedrijven. De diversiteit van dit werk maakt het zo fijn! Wanneer je er onbevangen instapt, voel je dat er veel waardering is voor het werk dat we doen. Nu werk ik al een tijdje op vaste dagen voor één bedrijf, dat heeft ook weer voordelen. Je leert de mensen veel beter kennen en ik heb het getroffen door te mogen werken voor een heel gezellig familiebedrijf. Maar uiteindelijk gaat het simpelweg om je best doen en alles positief bekijken, hoe je werkdagen er ook uit zien. Ik merk dat jullie bij NEXT écht dankbaar zijn voor mijn inzet en dat geeft mij grote voldoening!”
Dat is fijn om te horen! Wat doe je zelf om een ander een goed gevoel te geven?
“Uiteraard probeer ik gasten altijd zo vriendelijk mogelijk welkom te heten, met een open uitstraling. Ik bied ze graag een kopje koffie aan als ze moeten wachten, of ik maak een praatje. Sociaal zijn is erg belangrijk als receptioniste, het bezoek moet zich welkom voelen. Het moet automatisch gaan, je hebt het of je hebt het niet. Als je graag met mensen werkt en plezier in je werk hebt, dan straal je dat ook uit.” Lachend: “En voor mij is dat geen probleem hoor, ik praat graag met iedereen!”
Meer blogs lezen? Bekijk ons overzicht!