Een nieuw jaar betekent voor ons: nieuwe kansen om Nederland naar een hoger gastvrijheidslevel te bewegen. Wij zijn het jaar goed begonnen met een aantal mooie samenwerkingen met nieuwe opdrachtgevers. Bij hen mogen we naast het plaatsen van receptionistes ook kwaliteitstrajecten oppakken. Heel fijn dat gastvrijheid steeds serieuzer genomen wordt!
Door Lone Cramer
Toen we vroeger bij opdrachtgevers aan tafel zaten, was het effect van gastvrijheid nog niet zo helder als nu. Tegenwoordig worden er serieuze gesprekken gevoerd over het belang ervan. Niet alleen op operationeel niveau, maar juist ook op directieniveau. Onlangs vergezelde de directeur van één van onze opdrachtgevers mij tijdens de coaching sessies bij hun receptionistes op verschillende locaties (lees er meer over in deze blog). Als dat geen toewijding is…
Gastvrijheid is echter nog niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Er zijn mensen die zichzelf gastvrij vinden omdat ze het met de juiste inzet doen, maar als criticus merk ik dat het te vaak niet voldoende wordt overgebracht. Denk aan het propje op de vloer waar negen van de tien mensen overheen stapt. Die ene persoon die het wél oppakt en weggooit, die heeft het in zich.. En dat is de persoon die u achter uw receptie wilt hebben. Meedenken, vooruit denken en klantgericht handelen zijn eigenschappen die we zoeken binnen de gasvrijheidsbranche.
Als bedrijf kan het dan ook een slimme zet zijn om eens een kwaliteitsmeting uit te laten voeren. Wat gaat er goed bij uw receptie en wat kan nog verbeterd worden? Is de uitstraling conform het idee dat u van uw bedrijf heeft? Krijgen gastvrijheid en klantgerichtheid binnen uw bedrijf de aandacht die ze verdienen? Durf buiten de geijkte kaders te kijken en aan de slag te gaan met wat uw organisatie nodig heeft. Zo gaat gastvrijheid een steeds grotere rol spelen in 2018. En wij helpen u daar graag bij!