Elke maand laten we een teamlid van NEXT aan het woord, zodat jullie ons team wat beter kunnen leren kennen. Van onze receptionistes tot onze planners en recruiters op kantoor. Maar wie doet eigenlijk al die interviews? Dat is onze content manager Nadine. Nu is het tijd dat Nadine zélf eens geïnterviewd wordt (door Lone)!
Je werkt nu ruim een jaar voor NEXT – wat heb je sinds die tijd allemaal voor ons gedaan?
“Ik houd me eigenlijk bezig met alles rondom content. Van het schrijven van blogs tot het opstellen van de nieuwsbrief en allerlei andere communicatie-uitingen. Vorig jaar heb ik samen met Finn (onze online marketeer) een nieuwe website voor NEXT opgezet. Dat was een hele klus; van de de lay-out tot het schrijven van de teksten en het organiseren van een fotoshoot. Eerst nam ik ook het beheren van de social media kanalen op me, maar sinds kort pakt onze nieuwe collega Suzanne dat op!”
En hoe ben je bij NEXT terecht gekomen?
“In december 2016 ben ik gestopt met mijn vaste baan bij een social media bureau. Ik was altijd al met schrijven bezig en besloot om als freelance journaliste/tekstschrijver aan de slag te gaan. Wel zocht ik iets vasts (wat in lijn lag met mijn interesses en kwaliteiten) voor ongeveer twee dagen per week, zodat ik rustig mijn werk als freelancer kon opbouwen. Via een oud-collega kwam mijn CV bij Gijs, de directeur, terecht en die belde me om kennis te maken. We hadden een leuk gesprek en ik kon snel beginnen! Sindsdien werk ik twee dagen per week op kantoor in Den Haag en een halve dag thuis, in Amsterdam.”
Naast NEXT werk je ook nog voor andere bedrijven samen met Gijs. Hoe zit dat precies?
“Dat klopt! Gijs beheert en investeert in meerdere bedrijven, waaronder het zusterbedrijf van NEXT. Eigenlijk kun je mij een beetje zien als zijn vaste content manager. Als er iets nieuws aankomt, mag ik vaak aanhaken en dat maakt mijn werk erg afwisselend. Er komt steeds meer ruimte voor mij om nieuwe dingen te bedenken en dat vind ik een mooie uitdaging. Wat het ook leuk maakt, is dat ik voor alle bedrijven van Gijs vanuit hetzelfde kantoor in Den Haag werk. Hierdoor heb ik twee dagen per week een vast team van – heel leuke – collega’s om me heen. Zo helpt onze recruiter Jessica mij regelmatig met het bedenken van creatieve ideeën. Als freelancer werk je vaak alleen en op deze manier heb ik eigenlijk best of both worlds.”
Kun je iets meer vertellen over je freelance werk?
“Natuurlijk. Ik woon in Amsterdam en werk veel vanuit daar, maar heb opdrachtgevers in verschillende steden. Ik neem veel interviews af. De artikelen die daaruit voortkomen, worden voornamelijk gepubliceerd in (bijlagen van) kranten en tijdschriften – ik heb echt nog een liefde voor print! Mensen interviewen doe ik het liefst; het onderste uit de kan halen en iemands verhaal op zo’n manier neerzetten dat diegene er zelf ook trots op is. Ik zou dat graag nog meer uitbreiden. Maar voorlopig vind ik de balans tussen mijn vaste werk als content manager, mijn freelance werk als journaliste en de vrije tijd die ik daarnaast overhoud echt perfect!”
Meer blogs lezen of de andere medewerkers beter leren kennen? Bekijk ons overzicht!