Maresha

NEXT aan het woord: Maresha

Iedere maand zetten we één van onze collega’s op kantoor of in het veld in de spotlights. Vandaag is dat Maresha!

Hi Maresha, wil je wat meer over jezelf vertellen en hoe je bij NEXT terecht bent gekomen?
“Zeker! Ik ben 29 jaar, woonachtig in Den-Haag. Ik ben getrouwd en moeder van twee lieve kinderen; een dochtertje van 6 en een zoontje van 5. De afgelopen 5 jaar heb ik thuis voor mijn kinderen gezorgd. Momenteel gaan ze naar school, dus kan ik het moederschap met werk combineren. Ik wilde heel graag werken als receptioniste, omdat ik sociaal en behulpzaam ben. Het geeft mij energie om onder mensen te zijn en ik maak graag een praatje. Receptioniste NEXT wilde mij, ondanks dat ik zo lang thuis heb gezeten voor mijn kinderen, wel een kans geven. Daar ben ik heel dankbaar voor!”

Wat leuk om te horen! En hoe bevalt het bij NEXT?
“Ontzettend goed. Ik vind het werk erg leuk, vooral dat ik bij verschillende opdrachtgevers aan de slag ben gegaan. Daarnaast is de flexibiliteit, die beide kanten opwerkt, heel prettig. En het feit dat ik snel ervaring opdoe binnen verschillende bedrijven, wat goed is voor mijn ontwikkeling. Sinds ik bij NEXT werk heb ik al bij zes verschillende organisaties gezeten. Momenteel werk ik wat vaker bij twee organisaties, dat is ook fijn. Wat het werk ook zo leuk maakt, is dat je het eerste aanspreekpunt van een organisatie bent. Ik ontvang graag iedereen op een vriendelijke en juiste manier, zodat ze daarna met een goed gevoel hun afspraak ingaan.”

Wat doe jij om een bezoeker zo gastvrij mogelijk te ontvangen?
“Het moment dat een bezoeker het gebouw binnenkomt, maak ik al oogcontact met een glimlach. Ik geef de bezoeker een vriendelijke begroeting en maak een praatje. Mocht de bezoeker aan de vroege kant zijn voor de afspraak, vraag ik hem/haar plaats te nemen en bied ik koffie of thee aan tijdens het wachten. Natuurlijk houdt het daar niet op; ook wanneer de bezoeker weer vertrekt, geeft ik nog wat extra aandacht en wens ik iemand een prettige dag verder.”

Wat denk je dat belangrijke eigenschappen zijn voor een receptioniste?
“Allereerst natuurlijk dat je vriendelijk en gastvrij bent. Maar het is ook belangrijk om representatief te zijn voor de organisatie waar je voor werkt. Per organisatie kan natuurlijk verschillen wat dat precies inhoudt. Behulpzaam en klantgericht zijn, hoort denk ik ook bij een goede receptioniste en daarbij is het fijn als je goede luister- en gespreksvaardigheden hebt. Tot slot denk ik dat het fijn is dat je oplossingsgericht denkt, zodat je iemand nooit een ‘nee’ hoeft te geven, maar altijd kijkt naar wat de mogelijkheden zijn!”

Meer blogs lezen? Bekijk alle blogs hier!

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder om direct met ons te chatten!

× Direct contact met NEXT?