Jessika werkt sinds kort als parttime receptioniste voor NEXT, maar is al helemaal part of the team. Wij wilden graag wat meer over haar weten…
Vertel Jessika, hoe en wanneer ben jij bij NEXT begonnen?
“Sinds september 2018 ben ik werkzaam als receptioniste bij NEXT. Via een vriendinnetje ben ik hier beland, zij heeft een tijdje voor NEXT gewerkt en zij was daar altijd heel positief over!”
En? Hoe is het om voor NEXT te werken?
“De flexibiliteit die ik bij NEXT heb is heel prettig. Als ik meer of minder dagen wil werken kan ik dat aangeven. De afwisseling van de bedrijven vind ik ook een leuke uitdaging. Ik ontmoet hierdoor namelijk allerlei verschillende mensen met uiteenlopende functies en ik blijf er scherp door. Daarnaast is NEXT erg betrokken bij haar receptionistes. Als er iets belangrijks tussendoor komt dan probeert de planning daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Zo had ik te horen gekregen dat ik een nieuw appartement mocht bezichtigen. Toen hebben ze mijn dienst geruild met die van een ander zodat ik er alsnog heen kon gaan. Heel fijn!”
Wat denk jij dat belangrijke eigenschappen zijn om te hebben als receptioniste?
“Persoonlijkheid en vriendelijkheid. Als receptioniste ben je natuurlijk het gezicht en de stem van het bedrijf, dus moet je dit ook op een positieve en passende wijze uitstralen naar hun klanten en contacten. Maar het is bovendien ook heel belangrijk om een klik te hebben met de werknemers zelf.”
Je werk parttime voor NEXT; wat doe je daarnaast nog meer?
“Ten eerste vind ik het heel belangrijk om tijd voor mezelf te kunnen hebben, zodat ik uitgeruster en meer gemotiveerder naar mijn werk ga. Daarnaast ben ik eind 2018 begonnen met mijn eigen bedrijfje, JS Optimize. Met JS Optimize analyseer ik websites van bedrijven via verschillende tools. Aan de hand van de gevonden data geef ik advies over hoe de website nog klantvriendelijker kan worden.”
En wat is het leukste aan je werk als NEXT-receptioniste?
“Ik vind het leuk om contact met anderen te hebben. Bij de meeste bedrijven heb ik dan ook een goede klik met de werknemers. Die komen af en toe langs om een praatje te houden en dat is gezellig. Ook omdat het dan voelt alsof je echt onderdeel bent van dat bedrijf, ondanks dat dat je er misschien maar twee keer per maand zit. Ik krijg ook regelmatig te horen: ‘Hey wat leuk, ben je er weer! We hebben je wel gemist hoor.’ Daar word ik dus heel blij van!”
Jessika, heb jij nog een leuke tip voor de NEXT receptionistes?
“Begin met een glimlach! Dat is altijd het eerste wat ik doe en dan krijg ik er vrijwel altijd eentje terug.”