Iedere maand zetten we één van onze collega’s op kantoor of in het veld in de spotlights. Vandaag is het de beurt aan Danny Jacobs van Shooble.
Het zal jullie niet zijn ontgaan; vier maanden geleden zijn wij over gegaan naar het planningsysteem Shooble. Maar wat voor bedrijf is het eigenlijk? We spraken met Danny, accountmanager bij Shooble!
Vertel eens Danny, jij en Marit zijn onze contactpersonen bij Shooble. Wat voor bedrijf is het?
“Het is een jong team, de sfeer is laagdrempelig en informeel wat een fijne workflow genereerd. We zijn nog net geen vrienden maar zo voelt het soms wel. Iedereen bij Shooble komt uit de uitzendwereld, hierdoor nemen wij onze eigen ervaring en expertise mee die in de praktijk bij Shooble wordt toegepast. Wij hebben allemaal de pijnpunten van planners en recruiters ervaren en met Shooble proberen wij hier zo goed als mogelijk antwoord op te geven.”
Hoe zou jij Shooble in een zin omschrijven?
“We sterven naar optimalisatie van het totale planproces, waarbij gebruikersgemak en efficiëntie key factoren zijn. Hierbij proberen wij goed naar de geluiden uit de markt en de wensen van onze huidige gebruikers te luisteren om kansen optimaal te benutten.”
Wat voor soort bedrijven maken gebruik van Shooble?
“Eigenlijk alle sectoren die te maken hebben met het uitzenden van flexibel personeel en ad hoc plannen. Denk aan de zorg, horecabranche, modellenbureaus et cetera.”
Kun je ons vertellen hoe Shooble is ontstaan?
“Momenteel hebben wij klanten verspreid over Nederland en België, maar het is begonnen in Maastricht. De twee founders, Stefan van de Rijt en Maurice Koch, hebben sinds 2007 hun krachten gebundeld. Maurice had in die tijd een uitzendbureau en Stefan is Software Developer. Uiteindelijk is het uitgegroeid tot het volwaardig online platform met geïntrigeerde app zoals het nu is. We streven continu naar nieuwe innovaties, blijven ontwikkelen en groeien nog steeds.
”
Hoe is het om met NEXT samen te werken?
“Het is voor ons een leuke nieuwe uitdaging en interessante case. Jullie planproces is anders dan onze gemiddelde gebruiker. De receptionistes werken gedurende langere tijd voor dezelfde opdrachtgever, in tegenstelling tot het gros van onze gebruikers waarbij dit sneller er vaker rouleert. Het is niet enkel ad hoc plannen maar ook detacheren voor langere periodes. Samen zoeken we naar een geoptimaliseerde vormgeving van het planproces en streven we naar zo veel mogelijk geautomatiseerde processen voor NEXT.”
En Danny, waar komt de naam Shooble eigenlijk vandaan?
“Een van de founders is de naam Shooble een keer tegengekomen op Google. Toen Shooble gebouwd werd en de eerste klanten binnenstroomden moest er een bedrijfsnaam komen. En daar kwam toen Shooble naar voren! Het is ook gekozen omdat het als werkwoord gebruikt kan worden en de eerste 4 letters konden staan voor: Shifts online order backend!”