Veel leidinggevende van secretaresses staan niet open voor het alom bekende nieuwe werken. Steeds meer wordt er vanuit huis gewerkt, maar onder de secretaresses werkt slechts twintig procent vanuit huis.
Dit blijkt uit het onderzoek van Secretary Plus, in dit onderzoek wordt naar 500 verschillende werkgevers van uiteenlopende sectoren gekeken. Hierin komt naar voren dat het nieuwe werken sterk toeneemt, gemiddeld 40 procent van de bedrijven laat werknemers thuiswerken. Dit geldt echter niet voor secretaresses bij hen ligt het gemiddelde op slechts 20 procent. Dit heeft wel een reden, werkgevers vinden het namelijk belangrijk dat een secretaresse aanwezig is op de werkvloer. Werkgevers vinden dat belangrijk, omdat ze vinden dat de secretaresse alles mee moet kunnen krijgen en goed bereikbaar is voor iedereen binnen de organisatie.
Dit kan wel botsen met de wensen van de secretaresse, uit een vervolgonderzoek onder 195 secretaresses blijkt dat 50 procent van de ondervraagden graag thuis zou willen werken. Dit maakt het indelen van hun eigen tijd makkelijker en flexibeler. Als de ondervraagden de mogelijkheid zouden krijgen om thuis te werken dan zouden ze 25 tot 50 procent van de werkweek thuis willen doorbrengen. Dertig procent van de respondenten zijn van mening dat dit ook een voordeel heeft op hun eigen werk. Ze denken efficiënter te werk kunnen gaan als ze thuis aan de slag kunnen, omdat ze dan niet gestoord kunnen worden door collegaâs