Een Japanner uit Hiroshima pleegde maar liefst 37,760 telefoontjes naar een bedrijf en is hier zelfs voor aangehouden. Binnen drie maanden had de man bijna 40 duizend keer gebeld naar het bedrijf Nippon Telegraph and Telephone Corp.
De man gaf aan dat hij dit heeft gedaan omdat hij zo graag de stem van de telefoniste wilde horen. Hij vond haar zo vriendelijk klinken dat hij ongeveer 905 keer per dag met zijn mobiele telefoon naar het bedrijf belde. Zelf zei de man helemaal niks door de telefoon, elke keer wanneer hij een telefoniste aan de lijn kreeg hield hij zijn mond.
De Japanse man kreeg het idee toen hij de dienst een keer belde met een klacht. Deze keer moest de man ook daadwerkelijk geholpen worden en voerde het gesprek met een telefoniste. “Die telefoniste was zo aardig dat ik bleef bellen om hun stemmen te horen”, aldus de man.
De telefonistes van het bedrijf zelf waren niet gecharmeerd van de zwijgzame Japanner. Het bedrijf moest psychologische hulp voor een aantal van haar medewerkers inroepen door de zwijgzame man, die bijna 40 duizend keer belde zonder ook maar een woord te zeggen.