De wachtkamer: leuker kunnen we het wél maken

De naam zegt het al. Wachtkamer. Wachten is part of the deal. Ietsje leuker kunnen we het wel maken.

Licht  in/op het hoofd

Het juiste licht veraangenaamt het wachten. Het heeft namelijk invloed op onze gemoedstoestand en energielevel. Sterk wit licht is een aanrader en voorkom te allen tijde geel licht. Dit kan er namelijk voor zorgen dat klanten en medewerkers zich suf gaan voelen.

Niet actief? Uit het zicht

Lang moeten wachten en dan toch personeel uitgebreid zien kletsen? Irritatie nummer één. Ook al is het praatje compleet werkgerelateerd, de klant kan niet zien wat de medewerkers aan het doen zijn. Vervolgens gaan ze dat zelf invullen. Zorg er daarom voor dat personeel dat niet direct bijdraagt aan het serviceproces (waar klanten op moeten wachten), niet zichtbaar voor hen zijn. Dat voorkomt een hoop gezucht en geklaag. Medewerkers die wel druk bezig zijn ten gunste van klanten in de wachtkamer mogen juist extra gezien worden. Een grote plant, kapstok of ander object voor de balie? Aan de kant ermee. Meer begrip en geduld is het resultaat.

Lekker leesvoer

De nummer twee tijdsbesteding tijdens het wachten is lezen (de telefoon staat uiteraard bovenaan). Daarom is het wel zo prettig als er voldoende en afwisselend leesvoer ligt dat ook up-to-date is. Een stapel oude tijdschriften met de beste restauranttips van 2012 staat niet heel professioneel. Een tijdschriftenrek is ideaal. Bladen die her en der in de wachtkamer liggen zorgen voor een rommelig voorkomen. Ook kranten van dezelfde dag zijn erg geliefd. Dat laat meteen zien dat uw bedrijf goed op de hoogte is van al het wereldnieuws.

Eén gedachte over “De wachtkamer: leuker kunnen we het wél maken

Reacties zijn gesloten.

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder op onze naam om te chatten!

× Werken bij NEXT?