Wat een simpel opdrachtje zou moeten zijn, bleek uiteindelijk op een bijna ochtend vullende bezigheid uit te lopen. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
De manager van de Sales afdeling kwam vorige week vragen aan de receptie of ik voor hem een aantal dozen wijn wilde bestellen. Leuk idee, een presentje voor de klanten. Aantallen waren duidelijk, welke wijn was duidelijk, waar ik het moest bestellen was duidelijk. Invullen van de het online bestelformulier ging goed, afleveradres ingevoerd, factuuradres ingevoerd. Knop verzenden aanklikken en daarna even nakijken in de mailbox of het echt goed is gegaan. Slechts 10 minuten werk.
Toen begon de ellende, ik zag dat het afleveradres niet helemaal op het formulier stond en het leek mij beter om even na te bellen of het voor de wijnleverancier wel duidelijk was. Klantenservice gebeld: âNee mevrouw, dat loopt niet via onze afdeling, maar via mijn collega van logistiek, wilt u bellen naar dit nummerâ.
Waarom heet het dan klantenservice? Gebeld naar logistiek: âNee mevrouw, klantenservice mag ons telefoonnummer helemaal niet doorgeven. Wij kunnen u niet helpenâ. Toen weer naar de klantenservice gebeld, weer het hele verhaal gedaan. Inderdaad, ik had nooit naar logistiek mogen bellen. Ik moest maar even met de vervoerder zelf gaan bellen. Een telefoonnummer had ze wel voor me.
Zo gezegd zo gedaan. Je begrijpt dat ik hier ook niet moest zijn. De vervoerder wist mij gelukkig te vertellen dat de wijnleverancier dit zelf hoort op te lossen. Hij wilde wel voor me kijken, of ik een klantnummer had. Ja, dat had ik, maar natuurlijk niet het goede. Want mijn klantnummer is niet het nummer dat zij hanteren. Inmiddels was ik al een half uur verder qua tijd, maar niet wat resultaat betreft. De stoom begon al flink te dampen uit mijn oren.
Afin, ze wilden het wel voor me uitzoeken, maar dan moest ik toch eerst weer met de wijnleverancier bellen voor dat nummer. Zo gezegd zo gedaan. Blijkbaar was mijn naam inmiddels bekend, ik werd doorverbonden met een supervisor. Die zich niet verontschuldigde, maar een heel verhaal begon over procedures die recentelijk verandert waren en waar nog niet iedereen van op de hoogte was en daarom ging het zo stroefjes enâ¦..nu kwam de stoom dus echt uit mijn oren.
Blijkbaar begreep deze dame wel dat ik niet nog een keer doorverwezen wilde worden en na veel gezucht en gesteun kon mijn bestelling op het scherm worden getoverd en is het afleveradres nogmaals ingevoerd en werd mij verzekerd dat het over twee dagen in huis zou zijn. Gelukkig, dat was ook zo. Er zat een extra flesje bij, speciaal ter attentie voor mij verstuurd als verontschuldiging.
Gelukkig waren de klanten allemaal blij met de attentie en de sales manager ook. Hij kon zijn werk doen en was geen tijd kwijt aan wat achteraf een tijdrovende klus bleek te zijn. Ik vind het heerlijk om dit soort zaken te regelen en goed op te lossen. En die stoom, die verdampt wel weer, uiteindelijk.