Een persoonlijke aanpak, daar houden we van. We willen jullie daarom graag kennis laten maken met het team achter Receptioniste-NEXT. Dus zetten we vandaag Daniëlle – één van onze planners/recruiters – in de spotlight!
Geen dag bij NEXT is hetzelfde volgens Daniëlle.
“Ik doe veel verschillende dingen. Van het plannen van receptionistes bij recepties tot het recruiten van geschikte kandidaten en het afhandelen van aanvragen van nieuwe opdrachtgevers. Alle receptionistes hebben verschillende persoonlijkheden en alle opdrachtgevers andere voorkeuren. Het is heel leuk om daar de beste match in te vinden!”
We zijn nieuwsgierig! Hoe werkt dat bijvoorbeeld, als je een samenwerking aangaat met een nieuwe opdrachtgever?
“Als we een nieuwe samenwerking aangaan, ga ik samen met de accountmanager een team van (meestal) twee receptionistes samenstellen. We kijken wie het beste bij deze locatie past op basis van persoonlijkheid, maar we kijken ook naar andere factoren, zoals reisafstand. Daarnaast neem ik contact op met de opdrachtgever om me voor te stellen en inwerkafspraken in te plannen. De receptionistes worden een halve tot een hele dag ingewerkt. Als we afspraken hebben gemaakt, stuur ik de receptionistes de gegevens en instructies toe, waaronder de kledingvoorschriften. Vaak houd ik nog even een peptalk; ik wil het voor hen natuurlijk ook zo leuk mogelijk maken!”
En dan is het afgerond?
“Nee, nog niet. Ze worden ingewerkt door de vaste receptioniste van die locatie. De dag daarna neem ik met beide kanten contact op; zowel met de receptionistes als de opdrachtgever. Ik wil weten hoe het is gegaan; is er een klik? Meestal is dat het geval! Dan worden ze toegevoegd in de pool bij de andere receptionistes. We hebben wel als regel dat we altijd rouleren tussen de receptionistes; ze zijn allemaal professioneel (en erg leuk) en hiermee blijven we flexibel naar de opdrachtgevers.”
Oke, duidelijk! Nog één vraagje; wat vind je eigenlijk het allerleukst aan je werk?
“Het contact en samenspel met onze collega’s in het veld en opdrachtgevers. Het houdt je bij de les, het is veranderlijk en het is een uitdaging om iedereen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Zoals ik al zei; elke dag is anders!”
2 gedachten over “NEXT aan het woord: Danielle”
Reacties zijn gesloten.