We stelden eerder al onze planner Daniëlle en receptioniste Noelani voor en merkten dat jullie het leuk vinden de gezichten achter NEXT te leren kennen. Daarom schuiven we deze donderdag onze manager Lone naar voren! Lone kwam 14 jaar geleden binnen bij NEXT en is nog steeds ontzettend enthousiast over haar werk. Als manager houdt ze zich bezig met de commerciële zaken en zorgt ervoor dat alles lekker loopt, zowel op kantoor als ‘in het veld’.
Zeg Lone, 14 jaar, dat is lang!
“Dat klopt, en ik verveel me geen dag! Mijn oorsprong ligt in de hotellerie. Het was na mijn eerste baan dus een logische vervolgstap om op een andere manier met hospitality bezig te zijn. Ik hield me toen al bezig met de ervaring bij een receptie en vond het goed bij me passen. En dat vind ik nog steeds. Mijn doel is uiteraard om (het liefst alle) recepties van Nederland naar een hoger niveau te tillen door onze trainingen, effort en uiteraard kandidaten.”
Wat maakt jouw werk zo leuk?
“Dat ik elke dag bezig mag zijn met de kwaliteit van receptiediensten en bedrijven kan adviseren hoe ze dit kunnen verbeteren. Daarnaast is het een ontzettend afwisselende baan omdat ik op kantoor ben, maar bijvoorbeeld ook bij klanten in sales gesprekken zit of kwaliteitsmetingen doe. Er zijn genoeg leuke uitdagingen, zoals het selecteren van de juiste kandidaat voor een opdrachtgever. Veel bedrijven hebben echt een bepaald type nodig. De uitdaging is dan om het goede type te vinden met de juiste werkervaring, attitude en uitstraling, die óók nog op die datum beschikbaar is, het liefst nog per gister! Als de klant uiteindelijk dan net zo enthousiast is als je had gehoopt, geeft dat echt voldoening.”
Wat is echt typisch Lone?
Lachend: “Ik ben heel kort over de mail! Dus schrik niet als mijn mails kort door de bocht zijn; ik ben verbaal sterker. Ik vind het bijvoorbeeld heel leuk om bij nieuwe klanten mijn enthousiasme over te mogen brengen over onze receptiediensten, om de toegevoegde waarde van de receptie te laten zien. Er was eens een man die bij een complete vernieuwing en professionalisering van zijn bedrijf de gehele receptie was vergeten. Het is gaaf als je dan een eye-opener voor iemand kan zijn.”
Gebeurt dat vaak?
“Ja zeker. En dat maakt het zo leuk; we kunnen echt verbetering brengen. Soms gaan we een samenwerking aan en ziet een bedrijf onze bezetting van de receptie als praktische oplossing. Maar gaandeweg de samenwerking worden we een belangrijk onderdeel van het vaste team. Als een opdrachtgever dit dan na een jaar terugkoppelt, is dat natuurlijk super leuk. Ze verwachten dat ze vrijheid inkopen, maar uiteindelijk is het zoveel meer!”
Meer lezen over het team achter NEXT?
– Leer onze planner Danielle kennen
– Lees meer over één van onze receptionistes, Noelani