Sandra werkt sinds kort als receptioniste voor NEXT, maar is al helemaal part of the team. Wij waren nieuwsgierig hoe het haar tot nu toe bevalt, dus we zetten haar vandaag graag in de spotlights!
Zeg Sandra, hoe ben je bij Receptioniste NEXT terechtgekomen?
“Eind mei dit jaar kreeg ik te horen dat mijn contract bij mijn vorige werkgever niet verlengd werd. Door twee collega’s werd ik geattendeerd op een vacature bij NEXT. Toen ik contact opnam was de vacature helaas al vervuld, maar ik mocht toch op gesprek komen bij jullie mooie kantoor op de Koninginnegracht. Dit gesprek was heel plezierig en de recruiter was erg enthousiast. Direct daarna ging ik naar mijn werk voor mijn laatste werkdag, dus het was nogal een turbulente dag voor mij. Verdrietig om afscheid te moeten nemen van mijn oude werkplek en collega’s. Maar ook vrolijk, omdat ik die middag werd gebeld dat ik bij jullie was aangenomen!”
Hoe bevalt het werken bij NEXT tot nu toe?
“Mijn ervaring is erg positief. Iedereen met wie ik tot op heden contact gehad heb is erg vriendelijk. Je wordt echt persoonlijke benaderd en hebt niet het gevoel om een nummer te zijn in de organisatie. Tot nu toe ben ik bij vier werkgevers ingewerkt. Bij de eerste werkgever, voor wie ik feitelijk in dienst was genomen, ging het helaas niet meer omdat ik allergisch bleek te zijn voor een materiaal waar zij veel mee werken. Hier werd door NEXT met veel begrip op gereageerd en er werd gelukkig snel een vervangende locatie voor me geregeld.”
Zoals je weet is gastvrijheid voor ons een belangrijk begrip. Hoe draag jij dat uit?
“Als een bezoeker binnenkomt probeer ik altijd oogcontact te maken en als ik nog bezig ben geef ik even een knikje om te laten weten dat ik hem (of haar) gezien heb. Als de bezoeker aan mijn balie staat, begroet ik hem hartelijk met een grote glimlach en de vraag wat ik voor hem kan betekenen. Ik denk dat het belangrijk is om nét iets meer te doen dan wat van je verwacht wordt. Een positieve uitstraling en oprechte interesse in degene die je tegenover je hebt werken daar ook aan mee. En wat ook erg gewaardeerd wordt, is als je moeite doet om de namen te onthouden van de bezoekers en medewerkers op een locatie.”
En wat waardeer je zelf aan je werk?
“Het contact met bezoekers en medewerkers op de locatie waar ik werkzaam ben! Ook heb ik graag een collega naast me aan de balie, zodat je echt kunt zorgen voor de beste ontvangst en een leuke samenwerking. Ik doe daarnaast veel ervaring op, doordat ik op verschillende locaties werk die ook weer met verschillende computerprogramma’s werken. Het is voor een bedrijf prettig als je er regelmatig bent, zodat ze profijt hebben van het inwerken. Ook denk ik dat dit de dienstverlening ten goede kan komen, omdat je de mensen dan kan leren kennen en er ook meer betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel kan ontstaan. Zoals ik al zei; mensen waarderen het heel erg als je ze bij naam kent. Dit is iets waar ik ook echt mijn best voor doe!”
Meer blogs lezen? Bekijk ons overzicht.