Kelly is ons nieuwste NEXT teamlid op kantoor! En ze vervult een bijzondere functie, namelijk die van planner én recruiter. Ze is ruim door haar proeftijd heen, dus het is tijd om haar aan jullie voor te stellen…
Je bent planner én recruiter tegelijk; hoe werkt dat precies?
“Het is een gecombineerde functie. Op kantoor houdt Esther zich bezig met de planning en pakte Jessica tot nu toe het recruitment gedeelte op. Maar omdat iedereen parttime werkt, waren er soms gaten waardoor niet alle aanvragen of aanmeldingen zo snel als we wilden verwerkt konden worden. Ik vang de planning en het recruitment op die momenten op!”
Heb je dan een achtergrond die op beide functies aansluit?
“Ik heb aan Schoevers de opleiding voor secretaresse gedaan. Daarna ben ik naar de Haagse Hogeschool gegaan en heb ik Human Resource Management gestudeerd. Toen kwam ik in het onderwijs terecht, wat ik heel leuk vond! Ik heb verschillende functies uitgevoerd op MBO scholen. Toch kwam ik daarna in een andere branche terecht; bij een uitzendbureau. Daar heb ik ook als planner gewerkt.”
En hoe ben je daarna bij NEXT terechtgekomen?
“Toen ik zwanger werd, ben ik gestopt met werken bij mijn laatste werkgever. Ik heb er na de geboorte van mijn zoontje bewust voor gekozen om thuis te blijven en voor hem te zorgen. Maar ondanks dat ik moeder zijn heerlijk vind en graag veel tijd met mijn gezin doorbreng, wilde ik ook weer aan de slag. Ik zag de vacature voor planner/recruiter bij NEXT open staan en die sprak me aan. Het gesprek dat ik had met Lone was ontzettend leuk! Heel open en anders dan zo’n stug gesprek met standaard vragen wat ook vaak voorkomt. Gelukkig klikte het van beide kanten en kon ik op 16 april officieel beginnen!”
Hoe bevalt het tot nu toe?
“Heel goed, ik vind steeds meer mijn draai. Het zoeken naar geschikte kandidaten vind ik erg leuk, vooral wanneer ik hun motivaties om te solliciteren lees. Maar ook waardeer ik het contact met de huidige collega’s die zich inzetten voor NEXT. Daarnaast vind ik het team op kantoor erg fijn. Iedereen is totaal anders qua persoonlijkheid. We werken allemaal in één grote ruimte en er heerst een open werkcultuur waardoor er weinig hiërarchie is; dat vind ik heel prettig.”
Fijn om te horen! En wat doe je graag buiten werktijd?
“Zoals ik al aangaf breng ik graag veel tijd door met mijn gezin. Mijn vriend heeft al een zoontje van 10, mijn bonuskindje, en we gaan graag met z’n viertjes op stap. Daarnaast is hardlopen één van mijn hobby’s; dat doe ik om de dag. En in het najaar wil ik weer een gerelateerde opleiding aan mijn functie(s) gaan volgen. Om mijn kennis weer op te krikken, maar ook om mee te gaan met de tijd!”
Meer blogs lezen? Bekijk ons overzicht!