Bijna dagelijks zetten wij nieuwe vacatures online en nemen we enthousiaste receptionistes aan. Maar hoe gaat onze selectieprocedure eigenlijk? We leggen het uit, zodat jij precies weet wat je te wachten staat als je bij ons solliciteert!
1. Vacature uitzetten
Allereerst zetten wij de betreffende vacature uit via verschillende kanalen. Denk aan onze eigen website, social media kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn) en vacaturesites als Indeed. Je kunt op een vacature reageren via het sollicitatieformulier. De link kun je vinden bij de vacature. Daarna komt jouw aanmelding bij ons in het systeem terecht.
2. Eerste selectie
Dan begint de selectie! De eerste selectie doen onze recruiter Jessica. Zij kijkt allereerst naar jouw werkervaring. Soms zijn de eerdere functies die je hebt gehad niet direct een match, maar heb je wel passende, overlappende of soortgelijke werkzaamheden uitgevoerd. Dat wordt niet over het hoofd gezien. Daarnaast vinden we jouw motivatie erg belangrijk. Als de selectie is gemaakt, streeft Jessica ernaar om iedereen een reactie te geven; ook als je niet wordt geselecteerd. Natuurlijk kan dit even duren, maar vergeet niet; we doen hard ons best!
3. Telefonische intake
Als we denken dat je geschikt bent voor de betreffende functie, word je door Jessica gebeld voor een telefonisch intakegesprek. Je moet als receptioniste/telefoniste een fijne telefoonstem hebben; dat kunnen we dan direct beoordelen. Tijdens het gesprek willen we je ook graag wat beter leren kennen als persoon, dus hebben we nog wat aanvullende vragen voor je. Daarnaast bespreken we de inhoud van de vacature en kijken we of dit aansluit bij jouw wensen. We gebruiken dit gesprek verder vooral om te bepalen of jouw kennis en kwaliteiten in lijn liggen met de vacature waar je op hebt gereageerd. Hebben we er een goed gevoel over? Dan nodigen we je graag uit op gesprek.
4. Persoonlijk gesprek
De gesprekken bij ons op kantoor worden gevoerd door Jessica. Vaak gebeurt het ook dat het gesprek op locatie bij de opdrachtgever of ergens in de buurt van de opdrachtgever plaatsvindt. Dan zal je kennismaken met Lone of Esther. De persoonlijke gesprekken zijn echt van belang om de match te bepalen tussen jou en de opdrachtgever. Wat voor type persoon ben jij? Past dat bij wat we zoeken en andersom; past onze opdrachtgever ook bij jou? Als je behoefte hebt aan veel structuur past een overheidsinstantie wellicht bij jou, maar een minder georganiseerde organisatie niet. Uiteraard kijken we daarnaast ook naar representativiteit en leggen we wat cases voor die kunnen voorkomen tijdens je werk als receptioniste.
5. Klaar voor de start
Als je bij ons in de flexpool komt, dan bepalen wij na ons gesprek of je bent aangenomen. Als je op een vacature bij een vaste opdrachtgever hebt gesolliciteerd, zullen we jou daar eerst voorstellen aan de hand van je CV en onze persoonlijke bevindingen. Vervolgens zal je op gesprek gaan bij de opdrachtgever en zal deze een selectie maken. Je hoort dan zo snel mogelijk of de opdrachtgever enthousiast is en je mag starten!
Ben je enthousiast geworden? Neem dan een kijkje bij onze vacatures of schrijf je in om kans te maken op een plek in onze flexpool!