We vinden het bij NEXT belangrijk om mee te gaan met vragen vanuit de markt en de wisselende behoeftes van onze opdrachtgevers. Onze dienstverlening is dan ook steeds in verandering! Wanneer je net als ik al ruim 16 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt, is het goed om scherp te blijven. Zo kun je waarnemen waar de verandering nodig is en dat resulteert in vernieuwing en verbetering.
Door Lone Cramer
Onlangs had ik een uitgebreid gesprek met onze trainster Gisette. Samen hebben we kritisch gekeken naar hoe wij onze kwaliteitsmeting uitvoeren (lees hier meer over onze kwaliteitsmeting) en of we daar iets aan konden verbeteren. Conclusie: we gaan het vanaf nu een beetje anders aanpakken! Waar we in eerdere kwaliteitsmetingen meer vanuit onze eigen mening en ervaring een rapport opstelden, vragen we nu eerst aan onze opdrachtgevers hoe zij over bepaalde onderwerpen denken. We helpen hen voorafgaand aan de meting met het definiëren van hun wensen op het gebied van gastvrijheid aan de receptie binnen hun organisatie. Het gaat erom dat zij tevreden zijn met wat ze uitstralen binnen hun organisatie.
We doen dit door middel van een intake, waarbij we brainstormen over verschillende punten zoals ontvangstmethodes, representativiteit en richtlijnen wat betreft kleding en bijvoorbeeld gebruik van mobiele telefoon. Want wat wij vanuit NEXT misschien vanzelfsprekend vinden – geen mobiele telefoon op de balie – hoeft bij een ander bedrijf helemaal geen probleem te zijn. Het uitgangspunt is dus veranderd: de opdrachtgever geeft voortaan nog meer zelf aan waar de wensen liggen. Wij zijn er vooral om te adviseren en te meten in hoeverre al aan deze wensen wordt voldaan. En om te laten zien welke stappen genomen kunnen worden om tot een hoger werkniveau te komen.
Op basis van de input van onze opdrachtgevers en hun wensen wat betreft de besproken punten, kunnen wij een kwaliteitsmeting uitvoeren die nog beter op maat is. Op deze manier professionaliseren wij onze kwaliteitsmeting en vormen we receptionistes die écht representatief zijn voor het desbetreffende bedrijf!
Meer blogs lezen? Bekijk ons overzicht!