Interview met Elly, receptioniste bij Next

Deze maand zetten we onze flex receptioniste Elly in de spotlight!  Elly werkt sinds september 2012 voor NEXT.
Als flexkracht werkt ze bij verschillende opdrachtgevers. We vroegen Elly vanalles over haarzelf en haar werk. Ook geeft ze ons een wijs advies voor haar collega receptionistes. Lees het hier!

Wie is Elly ?

Ik ben een spontane, flexibele duizendpoot, woonachtig in het mooie Land van Maas en Waal. Mijn vrije tijd besteed ik voornamelijk aan lezen, fietsen, wandelen en mijn passie; reizen.

Kun je iets vertellen over je werkzaamheden tot nu toe?

Als oproepkracht werk ik bij enkele bedrijven tijdens vakanties en bij ziekte/verlof van de vaste receptionistes. Het leuke is de diversiteit van de bedrijven en de uiteenlopende werkzaamheden.

Wat is jouw specialisatie?

Servicegerichtheid is mijn specialisatie. Door mijn spontaniteit voelen bezoekers zich bij mij zeer welkom. Ja, en een tevreden klant geeft mij een voldaan gevoel.

Wat is tot dusver je grootste uitdaging geweest in deze functie?

Mijn grootste uitdaging was en is er voor te zorgen dat de klanten zich welkom voelen. Zowel aan de balie als telefonisch. Ook problemen oplossen, groot of klein vind ik een enorme uitdaging.

Wat heb je hiervoor gedaan?

Gezien mijn leeftijd heb ik al heel wat werk- en levenservaring opgedaan. Begonnen als baliemedewerkster bij een grote bank, daarna inkoop-assistente, enkele jaren reisleidster en mijn laatste baan als receptioniste-telefoniste bij een groot internationaal bedrijf. Hier kon ik echt mijn ei kwijt, want naast het receptiewerk verzorgde ik ook het regelen van tickets, hotels, huurauto’s, taxi’s en restaurants voor zowel directie en managers als de buitenlandse bezoekers. Ook was ik soms gastvrouw op grote internationale beurzen.

Wat zijn je ambities/wensen voor zowel werk als privé?

Qua werk hoop ik nog wat meer uren in mijn eigen regio te kunnen werken voor NEXT.  En privé hoop ik dat ik zo gezond en fit blijf als ik nu ben.

Waar sta je over 5 jaar?

Tja, dan hoop ik gezond en wel van mijn welverdiende pensioen te genieten. (Tenminste als de regering niet met pensioenleeftijdswijzigingen komt.) Niet dat ik nu niet van het leven geniet, want mijn motto is: “geniet van het leven, want het duurt maar even”.

Hoe hou jij je werk en privé gescheiden?

Daar heb ik gelukkig geen moeite (meer) mee. Als ik de deur achter me sluit weet ik dat ik mijn best heb gedaan en dat er morgen weer een dag komt om eventuele problemen te bespreken en op te lossen.

Wat is jouw gouden tip voor je collega receptionistes?

Blijf jezelf en glimlach! En hoe druk je het ook hebt: “laat je niet gek maken”.
“We werken om te leven en we leven niet om te werken”.
Maak ook je eigen aantekeningen naast de werkprocedures die ieder bedrijf al heeft. Altijd handig om even door te lezen als je naar een locatie gaat waar je een tijdje niet geweest bent.

3 gedachten over “Interview met Elly, receptioniste bij Next

Reacties zijn gesloten.

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder om direct met ons te chatten!

× Direct contact met NEXT?