klantbeleving

Eigenschappen voor een betere klantbeleving

Het is al lang geen verrassing meer dat bij een goede klantbeleving (naast de praktische zaken) een persoonlijke benadering heel belangrijk is. F-facts, professioneel facility management platform, schrijft in een artikel over een aantal belangrijke karaktereigenschappen voor een buitengewone klantbeleving. Daar hebben wij een aantal goede uitgehaald en er zelf nog één (volgens ons) hele belangrijke aan toegevoegd: passie!

Heb jij één of meerdere van deze eigenschappen? Vergeet ze dan niet in te zetten!

1. Passie
Zoals we al zeiden; onmisbaar. Als je passie hebt voor je vak en met enthousiasme aan het werk bent, heeft dat een positief effect op de klant (of in het geval van een receptioniste; de bezoeker).

2. Empathie
We hechten ons aan mensen die begrip tonen als we te maken hebben met uitdagingen of negatieve invloeden. Door empathie te tonen, maak je een menselijke verbinding. Hierdoor wordt de klantervaring geoptimaliseerd.

3. Bewustzijn
Als we voelen dat iemand om ons geeft en zich bewust is van ons, trekken we naar diegene toe. In feite werkt het ook zo op werk. Zo kan een receptioniste duidelijk laten merken dat ze zich bewust is van iemands aanwezigheid.

4. Rechtvaardigheidsgevoel
Veel frustrerende ervaringen hebben te maken met ons gevoel voor rechtvaardigheid. Neem iemands zorgen serieus en zorg dat de balans wordt hersteld als een eventuele vervelende situatie zich heeft voorgedaan.

5. Verantwoordelijkheid
Deze haakt daar eigenlijk mooi op in. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen fouten kan een zaak weer rechttrekken. Ontken iets niet, maar zeg: “U heeft gelijk, dit is gebeurd. We gaan het voor u oplossen en zorgen ervoor dat het niet nog een keer voorkomt.”

Meer blogs lezen? Bekijk ons overzicht.

×

 

WhatsApp met ons

Klik hieronder om direct met ons te chatten!

× Direct contact met NEXT?